Lämna över arkiv till Riksarkivet
Har ni arkivmaterial på er myndighet som inte används? Måste ni flytta till nya kontorslokaler där arkivlokal saknas? Har ni mycket pappersarkiv som tar plats? Ni kanske har fått ett förändrat uppdrag som innebär att ni måste ta emot en annan myndighets pappersarkiv?
Vi vet att kontorslokaler och arkivlokaler är en stor kostnad idag. I dagens samhälle flyttar en myndighet i snitt vart sjätte år och ställs inför samma problem varje gång. Vad gör vi med pappersarkivet? Kan vi skanna in det för att sedan gallra? Finns det möjlighet att hyra hyllor hos Riksarkivet?
Känner ni igen er i någon eller några av dessa situationer? Då kan vi på Riksarkivet hjälpa er vidare och hitta lösningar som gynnar både er och oss. Vi kan ta hand om ert pappersarkiv så att ni kan fokusera på er kärnverksamhet och digitala utveckling.
Vill ni veta mer är ni välkomna att ansluta till ett tre digitala informationsmöten (zoom) som hålls den 14 maj, den 21 maj och den 4 juni mellan 10.00-12.00.
Anmäl ert intresse via länken. Webbinarierna riktar sig till medarbetare vid statliga myndigheter.
Har ni frågor är ni välkomna att höra av er till e-post lamnaover@riksarkivet.se